Wybór odpowiedniego motywu WordPress

Wybór odpowiedniego motywu WordPress

Chcesz stworzyć stronę lub blog na WordPressie? Nie zaczniesz od 0, ale od motywu. A w katalogach WordPressa są ich tysiące, więc jak wybrać ten właściwy? Przekonasz się, że to nie takie proste, że można nad tym spędzić godziny, a nawet dni… pomożemy Ci zobaczyć rzeczy jasno i dokonać właściwego wyboru , czyli wybór, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Jeśli korzystasz z usług programisty lub agencji, zaufaj im, każdy zazwyczaj pracuje z własnym motywem, motywem Premium lub motywem „wewnętrznym”, który znają na pamięć. Jeśli tworzysz swoją witrynę samodzielnie, będziesz musiał wybrać motyw.

Co to jest motyw?

Motyw WordPress to zestaw plików, który określa zawartość Twojej witryny. Temat definiuje wygląd Twojej strony internetowej: projekt, kolory, rozmieszczenie różnych elementów…

Jak powiedzieliśmy we wstępie, istnieją tysiące motywów WordPress, więc jak się po nich poruszać, zwłaszcza jeśli mówimy o darmowych i płatnych motywach. Istnieją 3 główne typy motywów:

  • Darmowe motywy: to są… darmowe motywy! Ogólnie rzecz biorąc, mają ograniczoną funkcjonalność, ale niektóre mogą bardzo dobrze sobie z tym poradzić, zwłaszcza jeśli są uzupełnione rozszerzeniami. Dla początkujących lub do stworzenia prostej witryny darmowy motyw może załatwić sprawę.
  • Motywy Freemium: Motywy Freemium są zasadniczo darmowymi motywami, ale niektóre funkcje są płatne, aby sprawdzić, czy ich potrzebujesz, czy nie. Na przykład możesz wybrać spośród 5 czcionek za darmo i musisz zapłacić, jeśli chcesz więcej. Na dłuższą metę może to być trochę bolesne.
  • Motywy premium: Motywy premium to motywy płatne. Ich cena zależy od funkcjonalności, które zawierają, ale często inwestycja jest opłacalna, ponieważ towarzyszy im wsparcie techniczne przez 6 miesięcy lub 1 rok. W większości przypadków za dożywotnią licencję trzeba zapłacić od 29 do 69 USD.

Jak wybrać odpowiedni motyw WordPress?

Poświęcimy trochę czasu na wybór odpowiedniego motywu, ponieważ nawet jeśli uda nam się go później zmienić, wpływ nie jest trywialny (zobaczymy w przyszłym artykule, jak zmienić motyw). Dlatego zanim zaczniesz, zadaj sobie 2 pytania:

  • jaki jest cel Twojej witryny?
  • jaki obraz chcesz przekazać odwiedzającym?

Gdy już wiesz, czego szukasz, przyjrzyjmy się ważnym punktom, na które powinieneś zwrócić uwagę przy dokonywaniu wyboru:

Powaga tematu

Aby uniknąć marnowania czasu, zacznij od przyjrzenia się elementom związanym z reputacją motywu:

  • liczba sprzedaży lub pobrań
  • data ostatniej aktualizacji: musi być najnowsza, gwarantować powagę i bezpieczeństwo
  • uwagi
  • wsparcie: będziesz go potrzebować, więc sprawdź, czy motyw ma wsparcie i/lub czy ma dokumentację
  • okres próbny: jeśli zdecydujesz się na płatny motyw, sprawdź, czy ma on zasady zwrotu pieniędzy lub okres próbny.

Waga – prędkość ładowania

Motyw jest ważnym elementem Twojej strony internetowej, więc musisz zwrócić uwagę na jego wydajność pod względem szybkości wyświetlania, wagi strony itp. Musisz więc wybrać lekki i wydajny motyw. Więc jak to sprawdzić?

Jeśli motyw ma witrynę demonstracyjną, możesz przekazać na niej narzędzia do sprawdzania wydajności.  Jeśli motyw jest darmowy i nie ma strony demonstracyjnej, możesz zainstalować go na stronie testowej i tym samym sprawdzić wydajność.

Sprawdź także, ile wtyczek zawiera motyw: 1 lub 2 są dopuszczalne. Z drugiej strony, jeśli motyw zawiera 10 wtyczek, unikaj go, ponieważ nie jest zoptymalizowany.

Projekt

Wygląd strony jest ważny! Równie ważny jak jego wydajność. Dlatego musisz wybrać motyw, który odpowiada Twojej pozycji. Jak zobaczymy, większość motywów oferuje opcje dostosowywania, ponieważ rzadko można znaleźć motyw, który dokładnie pasuje do tego, czego chcesz. Ale musisz zacząć od bazy, która jest atrakcyjna. Twoja witryna musi być prosta, przejrzysta, umożliwiać odwiedzającym łatwą nawigację. Jeśli motyw nie zawiera wszystkich potrzebnych funkcji technicznych, sprawdź, czy możesz go uzupełnić o rozszerzenia (wtyczki), czy nie.

Możliwości personalizacji

Każdy motyw ma wersję podstawową i opcje dostosowywania. Jest ich mniej lub więcej w zależności od tematu. Często motywy Premium mają wiele możliwości: literówki, kolory, formatowanie, ikony… Darmowe motywy są bardziej ograniczone, ale jeśli to ci wystarczy, możesz tam iść, zwłaszcza jeśli masz trochę wiedzy o CSS, możesz pójść dalej z dala.

Responsywny projekt

Responsywny projekt lub zdolność motywu do dostosowania się do różnych rozmiarów ekranu to punkt, który należy bezwzględnie sprawdzić. Możesz pomyśleć, że to naturalne, ponieważ w zależności od dziedziny działalności, czasami mamy 90% wizyt na stronie na smartfonach, ale wcale! Nadal istnieje wiele motywów, które nie są responsywne, więc przetestuj renderowanie witryn demonstracyjnych na swoich telefonach komórkowych! Będziesz musiał dokonać drobnych adaptacji, ale jeśli baza nie jest czysta, uciekaj od tych motywów!

Zgodność z SEO

Często to powtarzamy: posiadanie strony internetowej jest dobre, ale strona, która dobrze wyróżnia się w wyszukiwarkach, jest lepsza. Oczywiście naturalne odniesienia nie zależą tylko od wyboru motywu, to byłoby zbyt proste. Ale to część tego, to nawet pierwszy filar. Przeczytaj więc uważnie opis motywu, sprawdź, czy podkreślają jego zgodność z SEO i zapoznaj się z komentarzami innych użytkowników, zwłaszcza gwiazdek 1 i 2, aby zobaczyć, za co inni go obwiniają.

Korzystając z popularnych platform zakupowych jack ThemeForest, możesz łatwo zadać dodatkowe pytania twórcom szablonu, aby dowiedzieć się, czy obsługuje on wszystkie narzędzia jakich potrzebujesz, np. wtyczki.

Wielojęzyczność / kompatybilność z e-commerce

Jeśli Twoja witryna ma przekształcić się w witrynę wielojęzyczną lub witrynę sprzedawcy, musisz sprawdzić, czy motyw jest zgodny z tymi dwiema funkcjami.

Cena

Jeśli nadal masz kilka motywów do wyboru, cena może być decydującym czynnikiem. Nie będziemy wdawać się w debatę „płatne/darmowe, co jest lepsze?”. “. Wszystko zależy od weryfikacji poprzednich kryteriów: jeśli znajdziesz darmowy motyw spełniający wszystkie kryteria, bierz go, nie ma sensu niepotrzebnie wydawać budżetu. A jeśli zdecydujesz się na płatny motyw, pamiętaj, że licencja jest w większości ważna dla jednej witryny, ale koszt należy uiścić tylko raz, bez corocznego odnawiania. Tylko wsparcie może mieć datę końcową.

Leave a Reply