Utwórz udaną nazwę domeny dla swojej firmy

Utwórz udaną nazwę domeny dla swojej firmy

Wybór nazwy domeny jest jednym z najważniejszych kroków w budowaniu marki lub firmy. Nazwa domeny jest często jedną z pierwszych rzeczy, które ludzie widzą i może pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na pierwsze wrażenie, jakie Twoja witryna i marka robią na potencjalnych klientach. 

Starannie wybrana nazwa domeny może zwiększyć zainteresowanie użytkowników i zwiększyć ruch w sieci, podczas gdy utworzenie domeny bez badań może przynieść odwrotny skutek.

Chociaż nie jest to nauka ścisła i istnieje kilka bezwzględnych zasad, oto kilka zasad, których możesz przestrzegać, aby wybrać nazwę, która odzwierciedla i wspiera Twoją markę.

Spis treści:

Jak wybrać dobrą nazwę domeny?

Wybierz krótką nazwę domeny

Jeśli chodzi o nazwę domeny, mniej znaczy więcej. Krótsze nazwy są łatwiejsze do zapamiętania i wpisania, co oznacza, że ​​użytkownicy chętniej je znajdą. Łatwiej też się wyróżnić, gdy jest mniej do przeczytania. Dobrze jest nie przekraczać 2-3 słów.

Nie zapomnij uczynić jej prostym i łatwym do wymówienia, ponieważ chcesz, aby ludzie zapamiętali nazwę Twojej domeny i zapisali ją bez błędów.  Powinieneś być w stanie łatwo udostępniać swoją nazwę domeny zarówno podczas mówienia, jak i pisania. Nigdy nie wiadomo, kiedy zostaniesz poproszony o osobiste udostępnienie nazwy domeny. Skomplikowane lub nietypowe słowa lub nazwy mogą być trudne do zapamiętania i poprawnej pisowni.

Przed zarejestrowaniem nazwy domeny, powiedz jej nazwę kilku osobom i przekonaj się, czy potrafią ją zapisać. Oczywiście, bardzo łatwo dziś wysłać po zakończeniu rozmowy wiadomość SMS, albo przekazać adres na komunikatorze. Warto być przygotowanym na przyszłość.

Użyj słów kluczowych w swojej domenie

Odpowiednie słowa pomagają użytkownikom znaleźć Cię w wyszukiwaniu i rozpoznać, co robisz na pierwszy rzut oka. Słowa kluczowe mogą obejmować to, co robisz lub co oferujesz (np. „kawa” lub „sprzątanie”), a nawet lokalizację. Podanie lokalizacji (np. „Kolumbia”) w nazwie domeny może również pomóc w dotarciu do lokalnych klientów i użytkowników.

Nazwa takiej domeny może wydawać się mniej atrakcyjna, od nazwy Twojej firmy czy marki, ale może być skuteczna szczególnie, gdy zależy Ci na pozycjonowaniu lokalnym lub zwróceniu uwagi użytkowników na zawartość (np. w wynikach wyszukiwania Google).

Odzwierciedla Twoją markę

Twoja nazwa domeny powinna odzwierciedlać Twoją markę. Ugruntowanie pozycji marek może zająć trochę czasu, a uwzględnienie nazwy marki w nazwie domeny może pomóc w zdobyciu rozpoznawalności i zwiększeniu ruchu w witrynie. Podczas tworzenia nazwy marki i nazwy domeny pamiętaj, aby nie używać żadnych istniejących nazw marek ani znaków towarowych.

Unikaj łączników w nazwie domeny

Nigdy nie twórz nazwy domeny z myślnikami. Łączniki mogą oznaczać domeny ze spamem, z którymi nie chcesz być powiązany.

Domeny z łącznikiem są również podatne na literówki. Jeśli wybierzesz nazwę domeny z łącznikiem, ponieważ żądana domena jest już zajęta, użytkownicy prawdopodobnie trafią do witryny konkurencji, jeśli zapomną wpisać myślnik.

Zostaw miejsce na rozbudowę

Mądrze jest wybrać nazwę domeny, która jest związana z Twoją branżą/niszą, ponieważ daje użytkownikom wyobrażenie o tym, o czym jest Twoja witryna. Ale nie ograniczaj też zbytnio swoich długoterminowych opcji.

Na przykład kwiaciarnia może wybrać nazwę domeny, taką jak stokrotkablog.pl lub stokrotka.blog, ale potem może chcieć rozpocząć blogowanie o kwiatach innych niż stokrotki lub wejść w ecommerce. W takim przypadku domena może uniemożliwić przyciągnięcie czytelników zainteresowanych innymi kwiatami lub nazwa nie będzie kompletnie pasowała do tego, co użytkownicy zastaną w środku. Szczególnie, że nie tylko masz wpływ na nazwę domeny, ale również wybierasz kopńcówkę, która może przybrać różne postacie.

Pomyślne przeniesienie witryny do nowej domeny może być frustrującym procesem i spowodować utratę wyników wyszukiwania Google, jeśli nie zrobisz tego dobrze. Dlatego ważne jest, aby od samego początku wybrać elastyczną nazwę domeny.

Unikaj używania podwójnych liter

Warto unikać domen z podwójnymi literami, ponieważ zwiększają one ryzyko utraty ruchu z powodu literówek. Na przykład domena taka jak espresssive.pl będzie bardziej podatna na literówki i utratę ruchu. Taka nazwa nie ma większego sensu, ale tworząc adres, możesz pozwolić sobie na odrobinę fantazji.

Podobnie jak wskazówka z myślnikiem, unikanie podwójnych liter ułatwi pisanie nazwy domeny, oczywiście, jeśli zajdzie konieczność jej ręcznego wpisywania lub dyktowania.

Niech będzie dobrze, a nie idealnie

Zbyt wiele osób grzęźnie w szukaniu idealnej nazwy, podczas gdy ten czas można wykorzystać na zbudowanie świetnej marki wokół dobrej nazwy domeny. Nie pozwól, aby wybór idealnej domeny powstrzymał Cię od założenia firmy lub projektu.

Jeśli masz swoją markę, z pewnością wybór nawzwy będzie prosty, ot użyjesz nazwy firmy, marki, brandu. Jeśli realizujesz jakiś projekt, np. blog technologiczny, blog kulinarny, faktycznie wybór może być trudniejszy, a każdy kolejny pomysł lepszy od poprzedniego. Warto w takich sytuacjach sprawdzić konkurencyjność nazwy, a nawet wpisać w Google Obrazy czy Pinterest nazwę lub zbliżoną nazwę, aby zobaczyć z czym się ona kojarzy. Być może otrzymasz interesujący feedback, który wzmocni Twoje przekonanie, że jest to dobra nazwa domeny.

Działaj szybko, zanim zrobi to ktoś inny

Codziennie na całym świecie rejestrowanych jest tysiące nowych nazw domen . Jeśli znalazłeś nazwę domeny, która Ci się podoba, nie czekaj zbyt długo.

Nazwy domen są jak nieruchomości. Tysiące ludzi aktywnie poszukuje dobrych nazw domen do rejestracji w lepszych cenach w przyszłości.

Jeśli nie będziesz działać szybko, ktoś może zarejestrować Twój pomysł na domenę.

Ponieważ nazwy domen są stosunkowo tanie, zawsze radzimy naszym czytelnikom działać szybko. Jeśli później zmienisz zdanie, możesz pozwolić jej wygasnąć.

Użyj odpowiednich rozszerzeń domen (.com, .org, .net)

Wybierając rozszerzenie nazwy domeny, możesz być pewien jednej rzeczy: „.com” to wciąż najlepsza opcja.

Według badania przeprowadzonego przez Domain Name Stat, 43% domen ma rozszerzenie „.com”. Czemu? Cóż, „.com” jest najbardziej znanym i łatwym do zapamiętania.

Chociaż istnieje wiele odnoszących sukcesy witryn internetowych z rozszerzeniem „.net” i „.org”, Twoja witryna prawdopodobnie odniesie większy sukces, jeśli będzie miała rozszerzenie „.com”. To najbezpieczniejszy zakład.

W Polsce dominuje rejestracja domen .pl, ale jeśli myślisz o stronie wielojęzycznej, pewnie będziesz szukał domeny .com. Ta domena świetnie sprawdzi się także do różnego rodzaju projektów, ale pamiętajmy, że .com związane jest ze słowem company. Na rynku istnieją też takie domeny, jak .games, .expert czy .online. Działają jak wszystkie inne i mogą dać Ci większe szanse, na znalezienie wolnej nazwy.

Darmowa rejestracja domeny z hostingiem

Większość firm hostingowych oferuje również rejestrację domeny jako usługę. Niektóre z tych firm oferują swoim klientom bezpłatną rejestrację domeny.

Rejestracja domeny internetowej w pierwszym roku, w większości firm, także u nas, jest promocyjna. Na takie warunki pozwalają umowy sprzedawców z rejestrami, firmami odpowiedzialnymi za utrzymanie wybranej końcówki domenowej. Zawsze warto zwrócić uwagę na cenę przedłużenia domeny. U nas wszystkie zasady są jasne od samego początku.

Dodatkowo, jeśli nie jesteś przekonany, czy chcesz już teraz rejestrować adres domeny internetowej, możesz skorzystać z darmowej domeny technicznej, którą otrzymasz od nas od razu po rejestracji i aktywacji hostingu. Umożliwi Ci ona uruchomienie witryny internetowej, utworzenie kont e-mail.

Dodatkowe informacje:

Leave a Reply