Profesjonalny podpis e-mail

Profesjonalny podpis e-mail

Kiedy tworzymy wiadomość e-mail, zwykle na końcu podajemy swoje imię i nazwisko, numer telefonu komórkowego i kilka innych informacji, aby komunikacja z odbiorcą była bliższa. Jednak często nie zdajemy sobie sprawy, że nasz podpis e-mail może być czymś więcej niż tylko naszym tytułem lub danymi kontaktowymi.

Spis treści:

Dobrze zaprojektowany podpis e-mail powinien nie tylko zawierać podstawowe dane kontaktowe, ale także zachęcać czytelnika do odpowiedzi, przykuwać uwagę odbiorcy w niezapomniany sposób i zachęcać go do działania.

Do czego służy profesjonalny podpis e-mail?

Dobry podpis e-mail powinien spełniać następujące cele:

  1. Zdobądź uwagę odbiorcy
  2. Wzmocnij wizerunek marki
  3. Daj zaufanie każdemu, kto otrzyma nasz e-mail
  4. Informuj czytelnika o nowych produktach, usługach i ofertach
  5. Zaproś do wykonania akcji

Aby osiągnąć te cele, absolutnie niezbędne jest uwzględnienie szeregu podstawowych elementów i strategiczne ich wykorzystanie. Oznacza to, że każdy z elementów musi spełniać określony cel.

Podstawowe elementy dobrego podpisu e-mail

Zacznijmy od podstawowych elementów, które pomagają przekazać poważny wizerunek i ułatwiają komunikację z osobą wysyłającą e-mail. Oto kilka podstawowych elementów profesjonalnego podpisu e-mail:

Imię i nazwisko

Nasze imię i nazwisko pomagają odbiorcy zidentyfikować, kto wysłał e-mail. Świadomość, że za przekazem stoi realna osoba, umożliwia nawiązanie relacji zaufania między nadawcą a odbiorcą.

Stanowisko

Jeśli reprezentujemy firmę lub markę, dobrym pomysłem byłoby zamieszczenie również stanowiska, które zajmujemy. W ten sposób odbiorca poczty może lepiej zrozumieć nasze obowiązki, funkcje i cele komunikacji.

Nazwa firmy

Niezależnie od tego, czy wysyłamy wiadomość z osobistego adresu e-mail, czy z firmowej skrzynki pocztowej, takiej jak info@moja-nazwa.com lub marketing@mycompany.com, wskazane jest dodanie nazwy firmy.

Numer telefonu (stacjonarny i/lub komórkowy)

Aby ułatwić komunikację, zwiększyć poziom zaufania i zwiększyć możliwość konwersji musimy dodać nasze numery telefonów.

Adres e-mail (opcjonalnie)

Podanie adresu e-mail nadawcy nie jest obowiązkowe, ponieważ bardzo łatwo go znaleźć w polu „Od:” nadawcy. Jednak niektóre osoby wolą umieszczać adres e-mail na dole podpisu.

Adres strony internetowej

Link do strony internetowej firmy nie tylko dostarcza więcej informacji na jej temat, ale także generuje powtarzający się ruch i poprawia pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ale o tym porozmawiamy później.

Generatory podpisów e-mail

Na pierwszy rzut oka stworzenie profesjonalnego podpisu e-mail może wydawać się trudne z wielu powodów. Jeśli chcemy, aby nasza sygnatura wzmacniała wizerunek firmy, jeśli planujemy umieścić logo firmy, wyróżnić pewne elementy i uczynić podpis czytelnym, musimy skorzystać z usług profesjonalnego projektanta.

Po utworzeniu projektu konieczne jest zakodowanie podpisu w formacie HTML i upewnienie się, że zamknięcie jest kompatybilne z większością dostawców poczty e-mail. Procesy projektowania, kodowania i wdrażania interaktywnego podpisu HTML w średniej lub dużej firmie mogą czasem trwać nawet pół roku.

Jednak dziś na rynku dostępne są profesjonalne narzędzia ułatwiające tę pracę. Mówimy o internetowych generatorach podpisów do wiadomości e-mail, które umożliwiają tworzenie profesjonalnych zamknięć za pomocą kilku kliknięć, bez potrzeby posiadania wiedzy na temat projektowania lub kodowania.

Wnioski

Korzystając z gotowych szablonów, możesz rozpocząć tworzenie podpisów e-mail w formacie HTML, które przeniosą Twoją komunikację i branding na nowy poziom. Te podpisy e-mail mogą współpracować z dowolnym dostawcą poczty e-mail (takim jak Twoje konto Gmail) i możesz dołączyć wszelkiego rodzaju przydatne łącza i informacje, aby wykonać określone działania.

Niezależnie od tego, czy chcesz promować swoje linki do mediów społecznościowych, zwiększyć liczbę działań sprzedażowych, sprawić, by głos Twojej marki był łatwiejszy do strawienia, czy coś więcej, najlepszym sposobem na to jest dodanie podpisu e-mail. Ponadto, podpisy wiadomości e-mail w formacie HTML są łatwe do tworzenia i wdrażania oraz mogą mieć znaczący wpływ na Twoją firmę.

Instrukcje dodawania podpisów w programach pocztowych

Sprawdź instrukcje dodawania podpisów w popularnych programach pocztowych:

  • Podpis Poczta Thunderbird
  • Podpis Poczta Roundcube (poczta IQhost)
  • Podpis Outlook (program)
  • Podpis Outlook.com (aplikacja internetowa)

Leave a Reply