Jak sprawić, by Twoje e-maile nie trafiały do ​​folderu ze spamem?

Jak sprawić, by Twoje e-maile nie trafiały do ​​folderu ze spamem?

Podczas automatycznego wysyłania wiadomości e-mail za pośrednictwem Qualifio Manager należy bardzo uważać, aby nie trafiła ona do folderu ze spamem dostawcy poczty odbiorcy (Gmail, Outlook itp.). Aby zminimalizować ryzyko takiej sytuacji, zapoznaj się z naszymi pomocnymi wskazówkami poniżej.

1. Zachowaj dobre proporcje obrazów i tekstów

Jest to podstawowa zasada przy wysyłaniu e-maili, którą jednak łatwo można przeoczyć . E-maile, które zawierają tylko obrazy, są w rzeczywistości dużo bardziej prawdopodobne, że zostaną uznane za spam. Ponadto niektórzy dostawcy poczty e-mail domyślnie blokują automatyczne pobieranie obrazów . Dlatego, aby zapewnić dostarczalność wiadomości e-mail, staraj się nie umieszczać głównej wiadomości w obrazie — zamiast tego użyj formatu tekstowego. Nie oznacza to jednak, że nie można używać obrazów w celach ilustracyjnych. 

2. Przemyśl uważnie treść tematu

Pisząc tekst w temacie wiadomości e-mail, trzymaj się z dala od wszystkiego, co mogłoby zostać odebrane jako spam . Oto trzy ważne przykłady:

  • Nie używaj wykrzykników, są one czerwoną flagą dla filtrów antyspamowych (kontrprzykład: Dowiedz się dzisiaj!!!!).
  • Ogranicz używanie wielkich liter (kontrprzykład: ODKRYJ NASZE OFERTY SPECJALNE!).
  • Unikaj najczęstszych słów wywołujących spam , takich jak „100% za darmo”, „zwrot gotówki”, „zarabiaj pieniądze”, „to nie jest oszustwo” itp.

3. Unikaj oznaczania przez odbiorców jako spam

Im więcej osób kieruje Twoje wiadomości e-mail do folderu ze spamem, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twój adres e-mail zostanie automatycznie uznany za spam przez dostawcę poczty e-mail. Co zrobić, aby nie zostać oznaczonym ?

  • Zawsze wyjaśniaj, dlaczego wysyłasz wiadomość e-mail. Jeśli odbiorcy nie rozumieją, dlaczego otrzymują Twój e-mail, będą bardziej skłonni to zgłosić. Na przykład w ramach kampanii Qualifio możesz określić: „Uczestniczyłeś w naszej lipcowej kampanii, oto Twoja nagroda” zamiast po prostu powiedzieć „Oto Twoja nagroda”.
  • Wskazuje, że wiadomość e-mail nie została wysłana, ponieważ odbiorca znajduje się na liście adresowej. Dlatego nie jest to dokładnie e-mail marketingowy, ale e-mail transakcyjny (kontynuacja ich udziału w Twoim konkursie). Dzięki temu odbiorca nie oznaczy Twojego e-maila jako spamu.

4. Wybierz mądrze nazwę nadawcy

Twój adres e-mail powinien zawsze zawierać nazwę Twojej domeny (na przykład mojanazwa@mojafirma.com). Darmowe adresy e-mail są częściej uznawane za spam, gdy generują automatyczne wiadomości e-mail. Możesz wybrać spójną nazwę nadawcy . Na przykład, jeśli adres zwrotny to jan@mojafirma.com, możesz użyć nazwy nadawcy, np. „jan z… (moja firma)”.

5. Postaw na własną domenę dla swojego konta e-mail

Bezpłatni dostawcy, tacy jak Hotmail lub Gmail, świetnie nadają się do osobistego konta e-mail, ale jeśli chodzi o e-mailową kampanię marketingową, najlepiej wybrać własne konto domeny .

Powodem jest to, że zapewnia większą wiarygodność nie tylko kampanii cyfrowej, ale także Twojej marce lub firmie; dlatego subskrybenci natychmiast wezmą pod uwagę Twój profesjonalizm w kampanii e-mail marketingowej. Jeśli wysyłasz masowe e-maile z treściami reklamowymi z ogólnego konta, najprawdopodobniej nie przejdą one przez filtry antyspamowe ustanowione przez różnych dostawców usług internetowych, ponieważ zostaną wykryte jako podejrzane. 

6. Używaj wykrywaczy spamu

Ostatnia rzecz: przetestuj swój e-mail przed wysłaniem . Możesz to zrobić za pomocą bezpłatnych narzędzi, takich jak  isNotSpam , za pomocą których możesz sprawdzić, czy Twój e-mail trafi do folderu ze spamem. To bardzo proste: wysyłasz e-mail na adres wskazany przez narzędzie! Możesz sprawdzić wyniki (oznaczone „procentowym prawdopodobieństwem” wylądowania w folderze ze spamem).

Jak mogę zapobiec oznaczaniu moich e-maili jako spam?

Jeśli Twoje e-maile trafiły już do folderów ze spamem innych osób (na przykład, jeśli w przeszłości zbyt wiele razy oznaczono Cię jako spam), możesz rozważyć kilka opcji. Oto kroki, które należy wykonać, gdy wiadomości e-mail zostaną oznaczone jako spam:

  • Wyślij prosty osobisty e-mail do swojej listy. Nie dołączaj żadnych linków promocyjnych, tylko zaproszenie do dodania się do listy kontaktów. Tego typu e-maili nie należy traktować jako spamu. Gdy znajdziesz się na liście kontaktów odbiorcy, możesz ponownie wysyłać mu e-maile marketingowe lub promocyjne bez wchodzenia do jego folderu ze spamem.
  • Zamów swoją listę, jeśli chcesz usprawnić dostawę. Jeśli masz wiele błędnych adresów na liście dystrybucyjnej poczty e-mail (lub wielu odbiorców, którzy nigdy nie otwierają twoich wiadomości e-mail), istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoje e-maile trafią do folderu ze spamem. Jeśli więc chcesz, aby Twoje e-maile były dostarczane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej odbiorcy, wyczyść swoją listę e-mail!

Jeśli wysyłasz mailing, korzystaj z znarzędzi do e-mail marketingu

Korzystanie z najlepszych narzędzi do e-mail marketingu to decyzja, która pozwala uniknąć e-maili takich jak spam. Dzięki nim masz pełną pewność, że nadawcy z Twojej listy kontaktów otrzymają informacje w Twojej komunikacji; W ten sam sposób możesz mieć dostęp w czasie rzeczywistym do statystyk, aby zweryfikować kursy otwarcia lub tych, którzy zdecydowali się anulować subskrypcję.

Kolejną zaletą korzystania z narzędzia do e-mail marketingu jest możliwość zaprojektowania autentycznych i unikalnych komunikatów dla Twojej marki z kwalifikowanymi obrazami nawiązującymi do kampanii, które można nawet wykorzystać w sieciach społecznościowych.