Co to jest subdomena?

Co to jest subdomena?

Słowo „domena” to słowo, które wszyscy znamy. Nazwa strony internetowej jest tym, co nazywamy nazwą domeny. Subdomena to jednak nazwa innych stron internetowych w tej samej głównej witrynie.

Kiedy skończysz czytać ten artykuł, będziesz dokładnie wiedział, czym jest subdomena i do czego można ją wykorzystać.

Co to jest subdomena?

Subdomena to witryna, która współdzieli tę samą domenę z inną witryną. Głównym celem tej konfiguracji jest zapewnienie alternatywnego adresu internetowego dla określonych treści w innej witrynie.

Na przykład, jeśli masz witrynę internetową pod adresem www.twoja-nazwa.com, Twoje subdomeny będą wyglądać jak blog.twoja-nazwa.com lub pomoc.twoja-nazwa.com

Subdomena jest zwykle używana do tworzenia miejsca w sieci do różnych celów, takich jak blogi i fora, ale ma też inne zastosowania.

Do czego służą subdomeny?

Subdomeny umożliwiają tworzenie różnych treści na Twojej stronie internetowej. Niektóre z najczęstszych zastosowań subdomen obejmują:

  • Oferuj alternatywne treści w swojej witrynie, takie jak treści dostępne w różnych językach.
  • Aby wyznaczyć sekcje witryny, które zawierają różne treści wsparcia, portalu itp.
  • Aby dodać dodatkową organizację do stron internetowych. Na przykład, jeśli masz witrynę internetową o książkach i chcesz dodać kursy online na temat tego, co trzeba zrobić, aby zostać autorem, możesz utworzyć dla niej subdomenę zamiast tworzyć zupełnie nową witrynę.

Dlaczego używamy subdomen?

Chociaż subdomeny nie są ściśle mówiąc konieczne, służą dwóm ważnym celom. Przede wszystkim dzięki nim webmasterzy mogą w logiczny sposób uporządkować zawartość swoich serwisów, co ułatwia następnie etap ich tworzenia. Na przykład wiele dużych witryn przydziela serwer dla każdej subdomeny, aby uprościć równoważenie obciążenia. Po drugie, subdomeny są łatwiejsze do zapamiętania dla przypadkowych gości.

Korzyści z używania subdomeny

Korzystanie z subdomeny ma wiele zalet.

Jednym z głównych jest to, że możesz skonfigurować różne treści internetowe dla każdej części witryny, co ułatwia ich zapamiętanie. Możesz także nadal używać ustalonej marki w każdej subdomenie.

Kolejną zaletą jest to, że możesz używać subdomeny do wszystkiego, na przykład do stron sprzedaży lub wsparcia, bez martwienia się, co zrobią z twoją główną domeną, są one całkowicie oddzielne.

Trzecim powodem byłoby SEO, ponieważ każda strona w witrynie ma unikalny tytuł i opis w oczach Google. Jeśli prowadzisz niszową witrynę, dodanie subdomeny nie wpłynie na Twój autorytet.

Wady subdomen

Być może największą wadą korzystania z subdomen jest to, że wszystkie wymagają oddzielnych planów hostingowych. Innymi słowy, jeśli chcesz dodać nową subdomenę, musisz zapłacić dostawcy usług hostingowych za dodatkową przestrzeń hostingową. Może to być dość drogie, jeśli masz wiele subdomen. Twój obecny plan może mieć limit subdomeny, więc warto to sprawdzić przed zmianą dostawcy.

Kolejną wadą jest to, że zarządzanie nimi może być czasochłonne, ponieważ masz więcej niż jedną witrynę internetową, co oznacza, że ​​trudniej jest je aktualizować i utrzymywać.

Mniej przydatne niż wcześniej

Przez długi czas głównym celem subdomeny była optymalizacja linkowania strony pod kątem SEO. Wydaje się jednak, że wyszukiwarki nie przywiązują już takiej samej wagi do subdomen, Jednak zawsze możesz użyć subdomeny do zintegrowania słowa kluczowego, które pozwoli na lepsze odwoływanie się do witryny zgodnie z różnymi prośbami internautów, aby umożliwić im więcej łatwy i bezpośredni dostęp do poszukiwanych informacji.

Subdomeny vs. Podkatalogi

Istnieje duża różnica między subdomenami a podkatalogami. Podkatalog znajduje się w innym katalogu, co oznacza, że ​​nie są one traktowane jako osobne strony internetowe.

Jeśli więc domena Twojej witryny to twoja-nazwa.com, to twoja-nazwa.com/podkatalog będzie tym, co nazywamy podkatalogiem, ponieważ jest to sekcja głównej witryny.

Natomiast subdomena byłaby czymś w rodzaju subdomena.twoja-nazwa.com. W tym przypadku cała subdomena jest oddzielną stroną internetową od twoja-nazwa.com.

Zarówno subdomena, jak i podkatalogi to świetne sposoby na uporządkowanie witryny. Subdomeny są wysoce konfigurowalne, ale są drogie, ponieważ wymagają oddzielnych planów hostingowych.

Z drugiej strony podkatalogi nie są tak konfigurowalne jak subdomeny. Ponieważ są to foldery w Twojej witrynie, nie wymagają dodatkowego hostingu.

Zorganizuj swoją witrynę tak, jak chcesz, za pomocą subdomen

Niezależnie od tego, czy chcesz zaoferować dodatkowe treści, utworzyć nową sekcję dla swojej witryny, czy dodać dodatkową warstwę organizacyjną, subdomeny przydadzą się.